Studenten stemmen: Ad Meijer wint zorgdebat HU-Amersfoort!

5 maart 2015

Studenten stemmen: Ad Meijer wint zorgdebat HU-Amersfoort!

SP-fractievoorzitter in de gemeenteraad Ad Meijer, ook SP-lijsttrekker voor de statenverkiezingen op 18 maart, heeft het zorgdebat gewonnen dat de Hogeschool Utrecht woensdag in Amersfoort organiseerde.

Het debat was georganiseerd aan de hand van een aantal casussen uit de praktijk. Deze casussen waren door de studenten zelf voorbereid en gaven een goed beeld van de problemen die het bezuinigingsbeleid van het kabinet Rutte/Samson en het Amersfoortse college van PvdA, VVD, CU en D66 voor de inwoners oplevert.

Ad Meijer moest het in het debat opnemen tegen PvdA-fractievoorzitter Louis de la Combé. Na de inhoudelijke behandeling van de casus van een inwoner, die in een uitzichtloze situatie was beland, begon de PvdA’er het college op te hemelen. Meijer bracht daar tegenin dat juist door het afbraakbeleid van het kabinet en de onwil van de Amersfoortse coalitie om genoeg geld aan de zorg te besteden inwoners en werkers in de zorg in de steek worden gelaten.

De la Combé werd woedend en noemde Meijer een leugenaar. Daarmee verspeelde hij de sympathie van het publiek. Hij kreeg van alle politieke woordvoerders de minste stemmen van de studenten.

Als jury waren de kamerleden Nine Kooiman (SP) en Grace Tanamal (PvdA) aanwezig. Nine Kooiman, zelf afgestudeerd HU-student, reageerde inhoudelijk op de casussen en gaf in een bevlogen betoog aan wat de gevolgen voor jongeren (jeugdzorg) en mensen die zorg nodig hebben (WMO) zijn als de overheid haar handen van de zorg aftrekt.

Ad Meijer is gewoon goed en eerlijk.

Ad Meijer for president... onze stem (5 x) heb je.