Jericho maakt vuist tegen sloopplannen

11 september 2021

Jericho maakt vuist tegen sloopplannen

Foto: SP / SP Rotterdam

De Amersfoortse wijk Jericho accepteert de sloopplannen van de Alliantie niet. Zoveel is duidelijk na een succesvolle handtekeningenactie van de SP.

Voorzitter Hugo Kruyt van de Amersfoortse SP-afdeling: 'vandaag stonden we met zo'n tien SP'ers in de wijk om handtekeningen op te halen. In een paar uur tijd heeft de helft van de wijk een handtekening gezet. De boodschap is duidelijk: slopen van Jericho is bezopen.'

De SP Amersfoort is al sinds maart in gesprek met bewoners die van de Alliantie een echte renovatie beloofd hadden gekregen en staat daarom nu hand in hand met deze mensen om tegen de sloop te strijden.

De SP Amersfoort roept alle bewoners van Jericho op om dinsdag naar het gemeentehuis te komen. Kruyt: 'Wij blijven ons inzetten voor het voortbestaan én een grondige renovatie van deze prachtige wijk. Om dat signaal krachtig te laten horen, hoop ik dat de mensen uit Jericho dinsdag allemaal naar de raadsvergadering komen, en zullen inspreken in de Raad.'

Volgens Kruyt durft de Alliantie het niet aan om uit te leggen waarom de corporatie tot dit besluit is gekomen: 'De Alliantie heeft gewoon een slecht verhaal. Geen wonder dat ze nauwelijks voor de pers reageren op de situatie.'