Nieuws, december 2016

27 december 2016

OV aanbesteding leidt tot werkverdringing

De SP fractie te Amersfoort heeft schriftelijke vragen gesteld over een groep chauffeurs die als gevolg van de overname van het busvervoer door Syntus hun baan dreigen te verliezen. Als reactie op deze vragen heeft de wethouder verkeer inmiddels gesproken met de provincie, maar helaas zonder resultaat. De SP laat het hier niet bij zitten en zal ook in de provincie, met steun van de PvdA, vragen stellen over deze kwestie.

17 december 2016

Amersfoort, kies voor de stad, kies voor De WAR!

Foto: De WAR

Amersfoort staat op het punt om de kip met de gouden eieren te slachten door de Warner Jenkinson fabriek te verkopen aan een projectontwikkelaar. Elke andere gemeente zou een breed gedragen burgerinitiatief zoals De WAR op deze plek omarmen. Een initiatief dat een grote toegevoegde waarde heeft voor een stad als Amersfoort. Een ordinaire verkoop voor financieel gewin dreigt hier nu een einde aan te maken.

2 december 2016

Wethouder moet niet de wijkwelzijn missers in schoenen van anderen schuiven!

In AD/AC van vanmorgen geeft wethouder Imming (PvdA) aan dat zij boos is op organisaties als Ravelijn e.a. Zij zouden niet hard genoeg meewerken aan de overgang naar #indebuurt. Het moet niet gekker worden!