Midland Parc open: mosterd na de maaltijd

10 augustus 2005

Midland Parc open: mosterd na de maaltijd

Halverwege juli stelde de SP vragen aan het College over de lakse houding van de gemeente in het afdwingen van de openstelling van Camping Midland Parc. De SP-motie waarin tot openstelling werd besloten was begin juni al door de gemeenteraad aangenomen. Op 10 augustus - de zomer is bijna voorbij - verschijnt een persbericht van de gemeente. Trek zelf uw conclusie.

Hieronder de inhoud van het persbericht.

Kamperen in Amersfoort weer mogelijk

Vanaf deze week is het voor kampeerders weer mogelijk om hun tenten op te slaan in Amersfoort. Op Midland Parc, de voormalige camping Bokkeduinen, is het zogenoemde ‘trekkersveld’ opengesteld.
Persoonlijke bemoeienis van wethouder Strengers van ruimtelijke ontwikkeling, toerisme en recreatie heeft ertoe geleid dat – hoewel laat – nog deze zomer van de kampeervoorziening gebruik kan worden gemaakt.
Gezien de omvang en de ligging van de stad én het belang dat het stadsbestuur hecht aan de toeristische aantrekkingskracht van de stad, is de aanwezigheid van een camping zeer gewenst.

Gemeente dringt aan op openstelling
Hoewel de exploitant er in april van dit jaar door de gemeente op is gewezen tijdig voor het kampeerseizoen te zorgen voor openstelling, bleef de camping gedurende het voorjaar helaas gesloten. Daarnaast bleek ook dat de exploitatievergunning van de camping was verlopen. Toen duidelijk werd dat de exploitant niet opnieuw een vergunning had aangevraagd, heeft de gemeente op eigen initiatief een exploitatievergunning verleend. De camping bleef echter gesloten. Ondanks herhaalde toezeggingen aan de gemeente bleef de openstelling achterwege.

Wethouder Strengers is tevreden dat de impasse thans alsnog doorbroken is.