Eerste bijeenkomst ROOD Amersfoort succes!

16 januari 2006

Eerste bijeenkomst ROOD Amersfoort succes!

De eerste Rood bijeenkomst van de nieuwste politieke jongerenorganisatie op woensdag 11 januari 2006 was een succes. rood
De avond werd gevuld met spreektijd van gastsprekers vanuit de landelijke ROOD organisatie, het lokale SP bestuur en naburige ROOD organisaties.

Een afgevaardigde van de ROOD groep Utrecht gaf uitleg over eerdere succesvolle acties waaronder actie tegen discriminatie in het deurbeleid van uitgaansgelegenheden. Later was er ruimte tot het voeren van speelse debatten over onderwerpen als “is het zinvol een politieke organisatie voor jongeren op te zetten” om de smaak goed te pakken te krijgen!

De opkomst bleek met veertien nieuwe geïnteresseerden een groot succes. Men was goed te spreken over het informatiegehalte van de avond, de sprekers en de informele sfeer daarbij. Het doel van deze bijeenkomst was het versterken van de initiatiefgroep die daarvoor uit drie leden bestond. Dat is geslaagd, na afloop tekenden maar liefst acht nieuwe geïnteresseerden in. Met deze versterking blijkt dat er een grote interesse is voor de doeleinden die de jongeren van Amersfoort aanspreken! ROOD Amersfoort gaat nu aan de slag met het verder vormgeven van standpunten en de daarbij nodige acties.