SP slaat alarm met eigen brandweerauto

20 januari 2006

SP slaat alarm met eigen brandweerauto

Op 23 januari start de verkiezingscampagne van de SP in Amersfoort. Zij zal dit doen door met een brandweerauto haar kandidatenlijst aan te bieden op het stadhuis. Gezien de huidige politieke situatie denkt de SP een flinke stemmenwinst te kunnen behalen.
Lees het verslag op de verkiezingssite...

Maandag 23 januari kan iedere politieke partij in Amersfoort haar kandidatenlijst overhandigen aan de gemeente. De kandidatenlijst van de SP zal persoonlijk door lijsttrekker Anya Wiersma worden overhandigd om 9.00 uur ‘s ochtends. Zij zal echter niet alleen zijn. Vele SP’ers zullen haar ondersteunen. Ook zal de SP het niet nalaten om duidelijk aanwezig te zijn en om op ludieke wijze het aanbieden van de lijst te omlijsten.

Door het vele geluid en de diverse andere middelen (zoals een rondrit met de brandweerauto en borden met daarop de speerpunten uit het verkiezingsprogramma) kunnen Amersfoortse burgers en de ambtenaren van de gemeente Amersfoort dit niet onopgemerkt aan zich voorbij laten gaan.

De SP verwacht gezien de huidige politieke en maatschappelijke situatie dat zij een flink aantal stemmen meer zal behalen dan in 2002. Toen kwam de SP met 3 nieuwe leden in de gemeenteraad. Gezien de problemen, die er in Amersfoort zijn op het gebied van armoede, integratie en huisvesting, slaat de SP alarm. Het verkiezingsprogramma van de SP biedt goede initiatieven om deze problemen aan te pakken