Cultuur in de stad

9 februari 2007

Cultuur in de stad

Op dit moment wordt door de wethouder van Cultuur gewerkt aan een samenhangend cultuurbeleid. De wethouder heeft aangegeven met “de Stad” in gesprek te willen gaan over hoe cultuur in Amersfoort er uit moet gaan zien. Dat gesprek wordt gevoerd met bekende cultuurmensen in de stad en met mensen die minder of niet bekend zijn in de stad. Dat is de meerderheid.

De raad zal de vragen moeten maken welke aan “de Stad” gesteld gaan worden. Vragen zouden kunnen zijn, wat wil je met cultuur in Amersfoort bereiken, cultuur onderwijs, investeer je in amateur cultuur of professionele cultuur, of een mix. Wil je subculturen stimuleren. Hoe zorg je voor vernieuwing van de festivals, wil je deze eigenlijk wel, etc. Na de gesprekken zal de raad de knoop moeten doorhakken hoe het cultuurbeleid er voor de komende 5 a 7 jaar uit gaat zien. Wie heeft “iets” met cultuur of heeft daar gewoon een mening over. Discussieer dan mee met de SP fractie dan formuleren we in gezamenlijkheid een SP standpunt, over de vragen die moeten worden beantwoord, en “de cultuur” in Amersfoort.