Schriftelijke vragen: Smink en plannen golfbaan Hoogland-west

9 september 2007

Schriftelijke vragen: Smink en plannen golfbaan Hoogland-west

Naar aanleiding van de berichtgeving over een golfbaan in Hoogland-West in het AD van 6 september (http://www.ad.nl/utrecht/article1639094.ece) heeft de fractie van de SP de volgende vragen:

1. In het artikel zegt de gemeente Amersfoort de plannen te kennen, maar dat ze daar nog geen standpunt over heeft ingenomen. Klopt het dat u de plannen kent? Hoe heeft u daar kennis van genomen en wanneer heeft dat plaatsgevonden?
2. Hoe luiden deze plannen exact?
3. Waarom heeft het college over de plannen nog geen standpunt ingenomen? Is dat omdat de plannen voor een golfbaan in het bestemmingsplan passen?
4. Als een golfbaan binnen het bestemmingsplan valt, kunt u uitleggen waarom dat zo is?
5. De heer Smink zegt in het artikel de aanleg van een golfbaan ter sprake te willen brengen bij de gemeente als hij komt praten over een oplossing voor de manege. Vindt u het zuiver dat het probleem ‘manege’ gelijktijdig moment wordt besproken met een plan voor de aanleg van een golfbaan rond de ‘manege’?
6. Acht u het verstandig op deze wijze zaken te doen met Smink, gezien uw ervaringen in het verleden?
7. Wij nemen aan dat u de heer Smink in het gesprek toch gaat vertellen dat het complex met bestemming manege ook de bestemming manege moet houden? Is het immers al niet erg genoeg dat Smink de loods (voor zover ons bekend) illegaal heeft gebruikt voor de opslag van huurauto’s?
8. Is het u bekend dat golfbaanexploitant Schoenmaker contacten heeft met de heer Smink over de grondactiviteiten in Hoogland-West? Heeft de heer Schoenmaker daarover ook met de gemeente contact gehad?
9. Wethouder Luchtenveld heeft in de raad gezegd dat er afspraken met de heer Schoenmaker zijn gemaakt over Birkhoven en dat het niet nakomen van die afspraken zou kunnen leiden tot een schadeclaim van de heer Schoenmaker. Is deze samenvatting juist? 10. Zo ja, gaat het hier om een schriftelijke of een mondelinge overeenkomst of afspraken?
11. Als het om een schriftelijke overeenkomst gaat, kunt u deze dan zo spoedig mogelijk aan de raad overleggen? Als het gaat om een mondelinge overeenkomst, wat is dan precies toegezegd en door wie?
12. Indien er een overeenkomst is, wanneer is de Raad in kennis gesteld van deze overeenkomst met de heer Schoenmaker?

Ondertekening en naam,SP Frits Schoenmaker, Bets Beltman en Anya Wiersma