SP AMERSFOORT VOERT ACTIE ‘RED DE POSTBODE’

3 mei 2008

SP AMERSFOORT VOERT ACTIE ‘RED DE POSTBODE’

Vrijdag 2 mei heeft de SP Amersfoort met een korte actie de postbodes van ‘TNT Post’ een hart onder de riem gestoken. Onder het motto ‘een appeltje voor de dorst’ deelde de SP appels uit, aan de op het postverdeelcentrum aanwezige medewerkers.
Bekijk de uitzending van ">Omroep Amersfoort.

De actie komt voort uit de landelijke SP actie ‘Red de postbode’ waarbij vakbonden en medewerkers van ‘TNT Post’ proberen een fatsoenlijke CAO te bereiken. Het aanbod van ‘TNT Post’ houdt nu - naast een massa ontslag van 6400 postbodes – in, dat het salaris voor de komende 36 maanden niet verhoogd wordt en dat veel secundaire arbeidsvoorwaarden komen te vervallen. Al met al gaat een postbode er gemiddeld 25% op achteruit.

Uit de gesprekken met verschillende postmedewerkers bleek dat de sfeer bij het bedrijf gespannen is. Als de bonden en ’TNT Post’ er niet snel uitkomen gaat eind mei de postbezorging in Amersfoort plat. De SP pleit voor een fatsoenlijk salaris voor de ‘TNT Post’ medewerkers en wij van de SP Amersfoort staan pal achter onze postbodes.

Laat uw steunbetuiging achter op Red de postbode
SP steunt komende postacties