ROOD Amersfoort is Luchtenveld zat.

5 augustus 2008

ROOD Amersfoort is Luchtenveld zat.

ROOD Amersfoort heeft donderdag 24 juli voor het eerst en waarschijnlijk ook voor het laatst een gesprek gehad met verkeerswethouder Luchtenveld over de parkeerproblemen voor fietsers rondom station Amersfoort. Ondanks dat er al ruim een jaar de nadrukkelijke wens bij heel veel fietsers is dat Luchtenveld de problemen serieus neemt en aanpakt, viel hij tijdens het gesprek volkomen door de mand.

In de eerste plaats vertelde wethouder Luchtenveld dat ROOD Amersfoort niet met de informatie, dat het gemeentebestuur in gesprek is met de NS over het gratis maken van de ondergrondse fietsenstalling, naar buiten zou mogen treden. Dit is echter allang publiek bekend. Hij bevestigde dit zelf nog voor de camera’s van Omroep Amersfoort en De Stad Amersfoort tijdens de protestactie van ROOD Amersfoort op 24 juni. Daarnaast was er, zoals we ondertussen helaas gewend zijn, geen nieuws over het plaatsen van nieuwe rekken. Er zal wel een doorstart vinden met het wegsleepbeleid in september. De wethouder kon echter nog niet vertellen waar de weggesleepte fietsen dan heengebracht zullen worden. Verbazingwekkend genoeg deed hij wel de toezegging dat dit dichtbij het station zal zijn.

ROOD Amersfoort is sinds augustus 2007 in gesprek met de gemeente Amersfoort. Wethouder Luchtenveld en zijn ambtenaren hebben ROOD nooit de indruk gegeven iets te willen doen aan de problematiek rondom het station. Daarom heeft ROOD besloten om de gesprekken met de gemeente te staken en op zoek te gaan naar andere bondgenoten die wél iets willen doen voor de fietsende Amersfoorters. ROOD heeft goede hoop dat dit zal lukken, gezien de enthousiaste deelname van politici van meerdere politieke partijen tijdens de fietsersdemonstratie van 24 juni voor genoeg fietsenrekken.

ROOD Amersfoort rekent er op dat Luchtenveld zich wel aan zijn belofte houdt om begin oktober met een concreet plan te komen, waarvan hij enerzijds de raad maar vooral anderzijds de fietsers op het station inlicht.

Rood nieuwsarchief fietsenstallingen Amerfoort CS