ZOmerse SP-actie!

3 augustus 2008

ZOmerse SP-actie!

Zaterdag 2 augustus. Hartje zomer en de SP trekt de stad in. Op de Varkensmarkt stond onze kraam lekker in de schaduw van de bomen. Naast de standaard spullen - folders, ZO kranten, stickers, sleutelhangers en schuursponsjes - hadden we tomaatjes, mozzarella en basilicum bij ons.

De snijplank en de messen werden uitgepakt en Anya en Yvonne gingen culinair aan de slag. De SP deelde tomatenhapjes uit. Om de zomer te vieren en de mensen te laten genieten van ons rode symbool. De actie viel in de smaak bij het winkelende publiek.

Het uitdelen van de tomaatjes, ZO kranten en folders leidde tot veel gesprekken met het winkelend publiek. Opvallend is dat na anderhalf jaar kabinet Balkenende 4 het vertrouwen in de Haagse politiek weer sterk afneemt. Veel mensen hebben problemen met de eigen bijdrage voor de Wmo of de ziektekostenverzekering. Hoe deze regering zorg en onderwijs zo laat verslonzen en ondertussen dure straaljagers in de Verenigde Staten koopt en veel geld uitgeeft aan de missie in Afghanistan was een veel gehoorde klacht.

Een aantal kraambezoekers heeft de aanmeldingskaart voor het SP lidmaatschap meegenomen.
Conclusie van deze actiedag is dat veel mensen bezorgd zijn over het beleid van het huidige kabinet en zich daar niet bij neer willen leggen. De SP blijft actie voeren voor een beter Nederland, in Den Haag, in de Amersfoortse gemeenteraad en bovenal op straat, tussen de mensen.