Manifestatie ‘De GGZ spreekt!’

3 oktober 2008

Manifestatie ‘De GGZ spreekt!’

De actiegroep 'Zorg Geen Markt' organiseert een grote manifestatie op zaterdag 25 oktober in Amersfoort. De manifestatie wordt mede georganiseerd door actiegroep Therapie in nood, AbvaKabo FNV en Unie Zorg en Welzijn.
Agnes Kant zal namens de SP aanwezig zijn.

De Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ) staat onder druk en dreigt te worden ontmanteld. Oorzaken zijn onder meer de vermarkting, bureaucratisering en verzakelijking van de zorg. Op de manifestatie zullen de resultaten worden gepresenteerd van een grootschalig onderzoek onder de zorgaanbieders in de GGZ. Dit onderzoek is uitgevoerd door het Wetenschappelijk Bureau van de SP in samenwerking met werkers uit de GGZ van de actiegroep ‘Zorg geen Markt’. Als het onderzoek iets duidelijk maakt, dan is het wel dat er in de GGZ zeer veel betrokken zorgverleners werken die zich ernstig zorgen maken over de ontwikkelingen.

Agnes Kant (SP) zal aanwezig zijn tijdens de bijeenkomst. Uitgenodigd zijn ook minister Klink, GGZ Nederland, woordvoerders van de politieke partijen, beroepsverenigingen, zorgverzekeraars en patiëntenorganisaties.

"Zorg geen markt" hoopt dat de bijeenkomst een inspiratiebron zal zijn voor de frontwerkers in de GGZ en een startschot voor een periode waarin de GGZ zich veel meer laat horen. Zij willen de GGZ hoger op de politieke agenda krijgen en concrete voorstellen formuleren hoe het anders en beter kan.

De manifestatie vindt plaats in vergadercentrum Houtrust, Heideweg 23 in Hooglanderveen (Amersfoort). Het programma begint rond 11:00 en zal eindigen rond 16:00 uur. Na aanmelding via de website ontvangt u meer informatie over de dag, zoals het programma van de dag en een routebeschrijving.

Werkt u in de GGZ of bent u op een andere manier betrokken bij de GGZ? Kom dan ook naar de manifestatie! Nodig collega’s in de GGZ uit om mee te komen of wijs hen op deze manifestatie.

Meld u aan via: zorggeenmarkt