ROOD Amersfoort organiseert excursie naar station

4 november 2008

ROOD Amersfoort organiseert excursie naar station

ROOD Amersfoort organiseert op maandag 10 november (om 16.30 uur) voor alle gemeenteraadfracties een excursie naar station Amersfoort. Tijdens de excursies kunnen de raadsleden informatie inwinnen over het huidig tekort aan fietsenstallingen en het wegsleepbeleid, uiteraard zal er ook over oplossingen nagedacht worden.

Dinsdag 21 oktober sprak de raad zich uit voor meer gratis fietsenrekken, maar wilde het geen einde maken aan het huidige wegsleepbeleid. Met name het huidige wegsleepbeleid is voor veel fietsers een grote ergernis. Tijdens de excursie zullen de SP-jongeren dan ook hun alternatieven uitleggen aan de raadsleden.

ROOD Amersfoort vindt het wel jammer dat een excursie nodig is om tot een goede oplossing te komen. ‘Deze problemen spelen al heel lang op het station. Elke raadsfractie heeft voldoende tijd gehad om zich te informeren en met goede oplossingen te komen. Uit het feit dat er nog geen meerderheid is voor een alternatief wegsleepbeleid blijkt dat veel raadsfracties zich niet erg goed hebben verdiept in de huidige situatie rond het station’, aldus Marc Smits namens ROOD Amersfoort.

Behalve de raadsfracties is ook de fietsersbond uitgenodigd. De fietsersbond heeft ervaring met fietsenproblematiek in andere steden. Zij kunnen hun visie op het huidige wegsleepbeleid geven en daarbij hun mening en eventueel alternatieven.

Met de excursie hoopt ROOD dat de raadsleden inzien dat het tekort aan rekken veel te groot is om het huidige wegsleepbeleid te kunnen rechtvaardigen.