College is volkomen de weg kwijt

31 januari 2010

College is volkomen de weg kwijt

De Amersfoortse Courant kopte afgelopen zaterdag, �Veel meer woningen nodig�

Dat leek een goed bericht, tot je het bericht verder leest. De gemeente heeft onderzoek verricht en wat blijkt, de behoefte aan betaalbare woningen is vrijwel nihil. Sterker nog er dreigt zelfs een overschot aan betaalbare huurwoningen volgens het College. Raadslid en lijsttrekker Geert Groeneveld is op zijn zachtst gezegd verbaasd. Groeneveld: dit College staat geheel buiten de realiteit als ze de uitkomsten van dit onderzoek ondersteunen.

Waar hebben de wethouders gezeten, blijkbaar ergens op de maan. Duizenden mensen staan ingeschreven voor een huis. De wachttijd voor een woning ligt tussen de 4 en 7 jaar. Dan zegt dit College, ach er is niets aan de hand, ga maar slapen. Het wordt tijd dat deze mensen eens uit het pluche komen en eens met mensen gaan praten die al 4 jaar op een huis wachten. Academische kulpraat. Groeneveld vervolgt verder: dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen van de kredietcrisis, we krijgen te maken met nog meer werkloosheid, meer mensen zullen hun huizen moeten verkopen. Starters krijgen geen hypotheek. Allemaal mensen die een betaalbare huurwoning nodig hebben.
De SP fractie wil van het College weten of zij volledig achter de uitkomsten van het onderzoek staan en heeft voor 9 februari aanstaande een spoeddebat over dit onderwerp aangevraagd.