Woningnood is een politieke keuze!

25 januari 2010

Woningnood is een politieke keuze!

Demonstreer mee!
Dinsdag 26 januari lopen we om 18:30 vanaf de Alliantie (heilligenbergerweg) naar het stadhuis om te demonstreren tegen schijnoplossingen én voor echte oplossingen voor de woningnood!

De SP maakt zich al jaren druk over de afbraak van de sociale woningbouw in Amersfoort. De wachttijd voor een sociale huurwoning bedraagt inmiddels bijna 7 jaar. En omdat bewoners van sloopwoningen met voorrang een andere huurwoning mogen betrekken, moeten zelfs de urgenten nu langer wachten op een woning.

Ruud Luchtenveld (wethouder) denkt dit probleem op te lossen door de cijfers te veranderen. Hij wil de voorwaarden voor urgentie zo ver aanscherpen dat bijna niemand meer urgent is. Wij zeggen: Je lost problemen niet op door de cijfers te verdraaien. Het is tijd voor echte oplossingen! Op dinsdag wordt dit onderwerp om 20:15 in de raad behandeld.

Hierom organiseert de SP op dinsdag 26 januari een demonstratie. Tegen deze schijnoplossingen en vóór meer sociale woningbouw! Wij nodigen u
van harte uit mee te lopen in deze demonstratie.

Bekijk hier onze flyer.