Frans Weijzen wethouderskandidaat voor de SP

17 februari 2010

Frans Weijzen wethouderskandidaat voor de SP

Sociaal advocaat en bevlogen SP-er Frans Weijzen is kandidaat-wethouder voor de SP in Amersfoort. Weijzen heeft als advocaat een jarenlange ervaring opgedaan met de verdediging van belangen van mensen die vanuit een achterstandsituatie in problemen kwamen.

Hij kreeg daardoor te maken met tal van instanties die vanuit een bureaucratische invalshoek deze belangen regelmatig over het hoofd zagen, met inbegrip van de gemeente Amersfoort. Zelf verwijst hij graag naar het gevecht van “De Onrendabelen”, ontleend aan de bekende documentaire van Marcel van Dam.

Frans Weijzen heeft zich door de jaren heen laten kennen als een inspirerende persoonlijkheid. Vanuit een diep verankerde overtuiging is hij spreekbuis van individuen en groepen die te maken hebben met de macht van bijvoorbeeld grote woningcorporaties en het justitieel apparaat. De Alliantie kan daarover meepraten…Frans is een begenadigd spreker en zijn scherp linkse profiel sluit dan ook naadloos aan bij dat van de SP Amersfoort moet, wat hem betreft, veranderen in: “De sociaalste stad van Nederland!”

Frans Weijzen zal schouder aan schouder met SP-lijsttrekker Geert Groeneveld in de lopende campagne bij meerdere gelegenheden aanwezig zijn.