SP geeft leerkrachten De Vuurvogel steuntje in de rug

7 februari 2010

SP geeft leerkrachten De Vuurvogel steuntje in de rug

SP-raadsleden Geert Groeneveld en Frits Schoenmaker hebben soep uitgedeeld aan de leerkrachten van de veel geplaagde bassisschool De Vuurvogel. Deze school in Vathorst heeft veel last van 'onvolkomenheden' aan hun school. Gezondheidsklachten is een van de hoofdklachten. Drie leerkrachten hebben de school inmiddels moeten verlaten omdat zij letterlijk ziek werden van hun schoolgebouw.

Ruim drie jaar touwtrekken met de gemeente, een rechtzaak aangespannen door een leerkracht hebben en druk van de zijde van de SP heeft er uiteindelijk toegeleid dat er een onderzoek is gestart naar oorzaak van het probleem.
De SP wilde de leerkrachten met een kopje soep een steuntje in de rug geven en laten zien dat de partij hen zal blijven steunen. Die steun hebben zij hard nodig, want de SRO (de eindcontroleur voor de bouwwerkzaamheden) en de gemeente hebben, naar de mening van de SP, al teveel steken laten vallen.

Geert Groeneveld en Frits Schoenmaker maken de Erwtensoep, gezien de kou deze keer geen SP tomatensoep.

De directie van de Vuurvogel schept de soep.

Geert en Frits delen de soep uit, de samenwerking loopt als een kievit.

De leerkrachten hebben zin in de soep. Ze hebben even pauze tijdens een cursus over autisme.

Alle lokalen hebben nu, afgedwongen in een rechtzaak door een leerkracht, een CO2 meter. In sommige lokalen is het CO2 gehalte te hoog. Binnenkort komt het eindrapport van de onafhankelijk onderzoeker. De SP zit er met de leerkrachten boven op.