Motie van wantrouwen tegen CDA-wethouder Boeve

11 oktober 2010

Motie van wantrouwen tegen CDA-wethouder Boeve

Minachting van De Raad en misleiding van bewoners! Hieraan heeft CDA-wethouder Boeve zich naar het oordeel van de SP-fractie schuldig gemaakt. De wijze waarop de wethouder sluiting van buurthuis Het Katshuis in Kattenbroek probeert af te dwingen vindt de fractie onaanvaardbaar. De SP stond afgelopen dinsdag alleen in deze opvatting en de motie kreeg dan ook verder geen steun.

Op 10 november 2009 verklaart wethouder Boeve in De Raad dat het besluit om buurthuis Het Katshuis te sluiten nog niet genomen is en in een later stadium alsnog aan De Raad zal worden voorgelegd.
In de daarop volgende maanden zet deze wethouder de gebruikers van Het Katshuis onder onaanvaardbare druk om een ander heenkomen te zoeken. De toonzetting is: "Sluiting is onontkoombaar. U kunt het buurthuis maar beter snel verlaten." Ook tijdens een bijeenkomst op woensdag 6 oktober j.l. met het Wijk Beheer Team in Het Pluspunt koos de wethouder voor deze ronduit misleidende benadering. Het besluit tot sluiting moet de gemeenteraad nog nemen. De wethouder had uiteraard oriƫnterende gesprekken met de gebruikers aan kunnen gaan, maar wegsturen mocht beslist niet! De wethouder voert daarmee een besluit uit dat De Raad nog moet nemen en gaat daarmee zijn boekje ver te buiten.
Bovendien kondigt wethouder Boeve in Raadsinformatiebrief 2010-90 doodleuk aan dat de subsidie aan Het Katshuis wordt gestopt, de facto: sluiting!

Wie ook hierbij de gang van zaken rond de koopzondagen betrekt moet tot de conclusie komen dat deze wethouder een arrogante en - in wezen - ondemocratische politiek voert en derhalve moet worden gestopt!

motie van wantrouwen

verdediging wethouder