De nooduitgang? Die kan niet open.

1 november 2010

De nooduitgang? Die kan niet open.

ROOD Amersfoort, jong in de SP, is een week geleden begonnen met een onderzoek naar de veiligheid van studentenkamers. Daarbij is er van alles aangetroffen. Maar een studentenhuis in het Leusderkwartier spande de kroon. "Schimmel in de badkamer, studenten die torenhoge servicekosten moesten betalen, maar vervolgens wel van alle onderhoud aan het pand ook een rekening kregen en een huisbaas die de kappotte verwarming gewoon niet repareert." aldus Jolieke Ritzema van ROOD. "Maar het meest verontrustende was toch het raam wat dient als nooduitgang. Die kan niet open".

Jolieke bij de 'nooduitgang'

ROOD is het onderzoek begonnen na aanleiding van de dood van Jordy Klabbers, lid van de NCPN, die op 10 maart van dit jaar overleed aan een koolmonoxidevergiftiging.
Het onderzoek van ROOD loopt nog een aantal weken. Heb je een kamer of huis die niet in orde is, vul dan snel het formulier in of neem contact met ROOD Amersfoort op. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!