ROOD kampeert voor overwinning MBO'ers

11 november 2010

ROOD kampeert voor overwinning MBO'ers

ROOD, jong in de SP, heeft dinsdagavond vooraf aan de raadsvergadering gekampeerd op het stadhuis. Ook deelden zij dropsleutels uit met de tekst 'u bent de sleutel'. Met deze actie wilden zij raadsleden oproepen te stemmen voor de gelijke behandeling van mbo, hbo en universitaire studenten als het gaat om de toewijzing van studentenkamers.

ROOD Amersfoort heeft de afgelopen 2 jaar gestreden voor dit onderwerp. Met het ophalen van handtekeningen en het in kaart brengen van de behoefte aan kamers onder MBO'ers.

De actie heeft succes gehad. Dinsdagavond hebben SP, D66, PvdA, Trots, Groenlinks en BPA allemaal voor het voorstel van ROOD gestemd. "Hiermee komt er een eind aan de discriminatie van MBO'ers" aldus Mieke Horlings. "hoewel we nog lang niet klaar zijn met het onderwerp jongerenhuisvesting. Zo zijn we momenteel bezig met een onderzoek naar de veiligheid van studentenkamers.''

filmpje Rob Lampe met de reactie van Mieke en wethouder Boeve.
Kijk ook even naar minuut 5.45 en luister naar de mening van Cieke Molenkamp, coördinator Voedeselbank, en het verbijsterende commentaar van wethouder Buijtelaar (VVD)