Een hart onder de riem voor stakende postbodes

10 december 2010

Een hart onder de riem voor stakende postbodes

Stakende postbodes hebben donderdagmiddag Amersfoort aangedaan. Het distributiecentrum was een van de lokaties waar de FNV actiebus langs kwam. SP Amersfoort wachtte de postbodes op om ze een hart onder de riem te steken.

De postbodes staken al enkele weken voor meer respect en minder gedwongen ontslagen. De SP vindt het terecht dat vakbonden Abvakabo en CNV overgaan tot een driedaagse staking. Via de actie ‘Red de postbode’ strijdt de SP al langere tijd voor het behoud van werkgelegenheid en een fatsoenlijke beloning voor postbezorgers. Dit actiecomite wil geen loonroof, meer werkzekerheid, geen overwerk zonder doorbetaling en meer solidariteit. Meerdere SP afdelingen stonden woensdag en donderdag de tour dan ook op te wachten. Zo deelde de afdeling Zwolle oliebollen uit. In Amersfoort kregen de stakers snoephartjes. Bestuurslid- en ROODvoorzitter Mieke Horlings : ‘Wij delen die hartjes uit om mensen een hart onder de riem te steken en te laten weten dat ze niet alleen staan in hun strijd tegen TNT. Zoveel trouwe werknemers op straat zetten is asociaal en onnodig.’

De FNV-Actiebus

Actievoerder Beatrice