Het doek is gevallen

16 december 2010

Het doek is gevallen

Het doek is definitief gevallen........... (D66 en GroenLinks doen aan kiezersbedrog)

......de golfbaan komt eraan...............

.......dit gaat verdwijnen......................

.........en dit.............

Laaste nieuws: Stichting Behoud de Eemvallei en de vereniging Vogelwacht Utrecht gaan in beroep.

Ondanks heel veel protest tegen de komst van een golfbaan in Hoogland............

......met een poster...............

......nog een poster.......

........met still protest..........

......met protestbijeenkomsten en handtekeningen

.......met protest in de raad.............

.....is Hoogland toch een golfbaan aangenaaid!!

Uiteindelijk zijn het collegepartijen D66 en GroenLinks geweest die haar kiezers hebben bedrogen door voor een golfbaan in Hoogland-West te stemmen. D66 zegt in haar verkiezingsprogramma dat Hoogland-West moet worden ontzien en dat een golfbaan niet in het gebied past. GroenLinks maakt het natuurlijk helemaal bont; in haar verkiezingsprogramma staat dat een golfbaan funest is voor de biodiversiteit. Beide partijen stemde in strijd met het eigen verkiezingsprogramma voor een golfbaan. De Pvda was verdeeld; 2 voor en 3 tegen. Trots was tegen samen met het restant van de BPA. BPA'er Kraanen stemde nu als VVD'er voor de golfbaan net als de Groep Koet (eveneens ex-BPA). En uiteraard stemde de SP-fractie ook tegen de aanleg van de golfbaan.

Smink

Uiteindelijk is de heer Smink de lachende derde. De voormalige directeur van Smink Afvalverwerking zorgde ervoor dat Amersfoort 20 milljoen euro schadeclaim aan de broek kreeg en werkt nu ook mee aan de komst van de golfbaan. De gronden voor de golfbaan zijn in handen van de heer Smink en de grond zal door de exploitant van de golfbaan van Smink worden gepacht.