Emile Roemer: "De Drietand moet open blijven!"

14 februari 2011

Emile Roemer: "De Drietand moet open blijven!"

Vanmiddag hebben Amersfoortse senioren het middagmaal gebruikt met Emile Roemer, fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer. Tijdens en na de lunch zijn verschillende gespreksonderwerpen de revue gepasseerd; van mobiliteit tot inkomen. Emile vindt ook dat De Drietand open moet blijven en riep de senioren te gaan dansen in het stadhuis
Bien van den Brink-Tjebbes en Emile Roemer

Naast de senioren die al een kaartje aan het leggen waren, dansten of aan het biljarten waren, werd de middag opgeluisterd door verschillende uitgenodigde ouderen organisaties, die allemaal wel iets te melden hebben hun eigen gebied. Slotconclusie was eigenlijk bij een ieder: "De Drietand moet blijven". Emile Roemer riep de ouderen op om te gaan dansen in het Stadhuis, of op andere ludieke wijze aandacht van de politiek te vragen voor de met sluiting bedreigde Drietand. Roemer: " Als ik in de tijd dat ik hier ben, al zie hoeveel er hier wordt gedaan voor de senioren, maar ook andere groepen, dan moet het toch niet moeilijk zijn de gemeente te overtuigen van het belang van de Drietand."

Emile aan het woord

Naast een groep lokale SP-ers waren ook onze ROOD jongeren goed vertegenwoordigd. Op hun beurt riepen ook zij de Amersfoortse senioren op om in verzet te komen tegen sluiting en boden hun diensten aan. "Wij hopen echt dat u allen ons van ROOD kunt vinden, en ook de SP. Wij hebben met ROOD voor Zilver (behoud buslijn 10) met ouderen samengewerkt, en willen ook graag met u strijden voor uw zaak," aldus Jolieke van ROOD.

etenstijd

Sprekers van vanmiddag waren:
Wonen; Thea Verschuur (voorzitter KBO) en Mirjam Arts.
Inkomen, pensioenen; Ton Kleinegris (ABVA/KABO)
Zorg en Welzijn; Bien van den Brink - Tjebbes
Mobiliteit; Ton van der Scheer (ANBO)
De Drietand; Hennie Rook
Provinciale seniorenpolitiek; Ad Meijer/Anne-Marie Mineur

Hieronder een fotoverslag van de afgelopen middag en lunch.

PS lijsttrekker Anne-Marie Mineur en Emile Roemer
SP-lijsttrekker voor Provinvinciale Staten Anne-Marie Mineur en Emile Roemer