SPot: de Crisis komt 2 oktober naar Amersfoort

22 september 2011

SPot: de Crisis komt 2 oktober naar Amersfoort

Alles wat u wilt weten over de eurocrisis/Griekenland en hoe verder... vraag het Ewout Irrgang in Spot; zondagmiddag 2 oktober in De Instee! Ewout Irrgang, politicoloog en econoom, is Tweede Kamerlid voor de SP. Hij is woordvoerder financiën, ontwikkelingssamenwerking en globalisering. Voordat hij bij de Tweede Kamer kwam werken, werkte hij voor de Nederlandsche Bank.

Ewout Irrgang

Ewout zal om 15.00 uur een uiteenzetting geven over de financiële en de daarop volgende economische crisis die grote gevolgen heeft voor de euro. Verschillende landen, waaronder Griekenland, en ook Ierland en Portugal kwamen in de problemen. Ook Italië en Spanje zijn onder steeds grotere druk komen te staan.

Door eurofanaten wordt de crisis gebruikt om hun plannen voor een federaal Europa door te zetten via de instelling van een zogeheten "Europees Economisch bestuur", oftewel steeds meer inmenging van Europa in ons leven. De SP wil een sociaal Europa van de menselijke maat. Wij willen zeggenschap houden over onze eigen lonen en pensioenen.

Na de uiteenzetting van Ewout bent u in de gelegenheid om alles te vragen over de crisis, de gevolgen voor Nederland, uzelf en uw omgeving. Zo komt u te weten waar het nu eigenlijk over gaat. Gewoon in klare taal, zoals u van de SP gewend bent!

SPot wordt gehouden in De Instee, Zuidsingel 45 a (Theaterzaal) in Amersfoort. Inloop met koffie en thee vanaf 14.30 uur, aanvang programma om 15.00 uur tot 17.00 uur. Entree is gratis.