SPot in Griekse sferen

2 oktober 2011

SPot in Griekse sferen

De bankencrisis en al het nieuws over Griekenland houdt mening SP lid bezig, bleek zondagmiddag op SPot. Ewout Irrgang, tweede kamerlid voor de SP sprak over de bankencrisis, Griekenland en de euro: het leverde een volle zaal op.

volle bak in de instee

Irrgang hield een inleiding van ongeveer een twintigtal minuten, waarna de gasten van SPot hun vragen konden stellen. Geen moment werd het stil, de mensen bleven vragen afvuren. Een schot in de roos van de organisatoren van SPot, zo bleek.

Ewout vertelt

De crisis houdt vele mensen bezig. Niet alleen amersfoortse leden, maar ook SP-ers uit de regio deden het SP café aan en mensen die geen lid zijn. Na ongeveer twee uur discussie namen we afscheid van Ewout; hij werd bedankt met een Grieks survival pakket en een Grieks euro shirtje voor zijn pasgeboren dochter. Als afsluiting deed het bezoek zich te goed aan een drankje en griekse hapjes, om daarna weer de stralende zon in te stappen tegen zessen.

De organisatoren van SPot willen hierbij de poster plakkers, vraagstellers, hapjes makers en T-shirt fabriekers danken voor een geslaagde middag!