Warme discussie in een koud Amersfoort

6 februari 2012

Warme discussie in een koud Amersfoort

Jasper van Dijk bij SPot, het politieke cafe in Amersfoort.
Terwijl er buiten in de vrieskou druk geschaatst werd, verzamelden op de eerste zondag van deze maand een enthousiaste groep SP-ers en enkele PvdA-ers zich in de Instee voor SPot, het politieke café van de SP Amersfoort. Gastspreker van deze middag was Jasper van Dijk, Tweede Kamerlid voor de SP, en het onderwerp was Samenwerking op Links.

De middag begon met een korte inleiding van Jasper over het onderwerp en de huidige politieke ontwikkelingen. Vanzelfsprekend werd er ook gesproken over de peilingen die de laatste tijd nogal gunstig uitvallen voor de SP, en over de mogelijkheid die een goede verkiezingsuitslag biedt om met andere partijen een regering te gaan vormen.

Na een korte pauze was er ruimte voor discussie, en die ruimte werd ruimschoots benut door de aanwezige bezoekers. Vrijwel iedereen was voorstander van meer samenwerking tussen de linkse partijen, maar men vond toch ook dat dit niet ten koste van alles moest gaan. Zo vond men dat er wel ruimte moest zijn voor partijen om de eigen identiteit te blijven behouden, en ook de keuze van de SP om geen breekpunten aan te wijzen leverde een hier en daar zelfs felle discussie op.

Aan het eind van de middag werd er nog even nagepraat bij het genot van een drankje, waarna alle aanwezigen zich weer warm inpakten om de weg naar huis te ondernemen, ongetwijfeld met de nodige stof om over na te denken.

De SP Amersfoort wil Jasper van Dijk en alle aanwezige bezoekers bedanken voor het trotseren van de kou!