Geen kinderarbeid in WMO-beleid!

2 maart 2012

Geen kinderarbeid in WMO-beleid!

Spandoek in de raadszaal van SP Amersfoort
Afgelopen dinsdag heeft de SP in de gemeenteraad de handelswijze van wethouder Boeve aan de kaak gesteld. In december heeft de gemeenteraad een SP-motie aangenomen. Die motie verbood bezuinigingen op WMO-zorg ten koste van thuiswonende kinderen. Collegepartij GroenLinks, die toen de SP-motie steunde, is nu akkoord gegaan met de beslissing van wethouder Boeve om deze motie niet uit te voeren. De SP heeft zichtbaar willen maken wat deze politieke spelletjes betekenen voor de kwetsbare groep kinderen, die de gevolgen hiervan zullen ondervinden. De partij voerde actie in en om het stadhuis.

Verkleed als kinderen maken SP'ers stadhuis schoon

Verkleed als kinderen maakten SP'ers het stadhuis schoon en deelden flyers uit aan de gemeenteraadsleden.

Boeve praat met actievoerende SP'ers

"Deze maatregel is belachelijk", aldus Mieke Horlings, organisatiesecretaris van de SP. "Je kunt iemand geen huishoudelijke hulp ontzeggen, omdat een kind van 6 ook de was kan doen. Kinderen moeten vooral kinderen blijven. En deze kinderen hebben het, met een hulpbehoevende ouder, al moeilijk genoeg".

SP'ers voeren actie in Amersfoort