Jazz we can!

14 mei 2012

Jazz we can!

SP kraam op Jazz festival

Bij de SP houden we wel van Jazz muziek, dus tijdens het Jazz Festival Amersfoort konden we natuurlijk niet ontbreken in de stad! Een veelgestelde vraag nu de SP zo hoog staat in de peilingen is of de SP straks in staat zal zijn om een coalitie te vormen met andere partijen. Wij geloven van wel, en om dat te illustreren boden we mensen de gelegenheid om zelf hun gewenste coalitie samen te stellen door de partijen die ze er niet in willen weg te gooien uit een stapel blikken.

SP kraam op Jazz festival

Op de vrijdagavond hebben we op het Neptunusplein gestaan, en al tijdens het opbouwen van de kraam kwamen er mensen naar ons toe om de nieuwe ZO-krant te vragen. Het SP-logo blijkt op sommige mensen te werken als een magneet, en dat zien wij natuurlijk graag!

Helaas was het ondanks de koopavond niet erg druk op het Neptunusplein, waarop een aantal van ons maar de buurt in zijn gegaan om de ZO-krant deur aan deur te verspreiden. Als dan een mevrouw die een ZO-krant krijgt aangeboden even naar binnen loopt om vervolgens vol trots de welkomst-envelop voor nieuwe SP-leden die haar dochter die dag had ontvangen te laten zien, dan weet je dat de SP leeft in de wijk.

SP kraam op Jazz festival

De coalitie-vorming door middel van ballen en een stapel blikken bleek vooral populair onder de jeugd in de wijk, maar dat is natuurlijk niet zo erg. Volwassen kunnen straks zelf kiezen met het potlood, en dit bood ons meteen de kans om even met de jongeren uit de buurt te spreken. Ze vonden dat volwassenen niet bij voorbaat zo negatief moesten denken over hangjongeren, en dat er ook veel te weinig te doen was voor ze.

SP kraam op Jazz festival

Op zaterdagmiddag stonden we tussen de Jazz musici op de Varkensmarkt, waar het natuurlijk wel druk was, en we zijn dan ook heel wat ZO-kranten en flyers kwijtgeraakt. Speciaal voor deze gelegenheid hadden we een "Jazz we can" flyer opgesteld, waarin we uitlegden voor welke keuze Nederland staat en waarom mensen zich aan moeten sluiten bij de SP en bij onze strijd, en we hopen dan ook dat we na dit weekend weer een aantal nieuwe leden kunnen verwelkomen! Want, Jazz, together, we can!