SP bij Tussenbalans: "Solidariteit in plaats van prestigeprojecten!"

11 juni 2012

SP bij Tussenbalans: "Solidariteit in plaats van prestigeprojecten!"

Amersfoort moet de crisis opvangen zonder mensen in de kou te zetten!

Prestigeprojecten als de Kersenbaan en de Westelijke Ontsluitingsweg moeten worden stopgezet om met dat geld juist mensen te steunen die nu geen goede WMO-zorg of bijstandondersteuning meer krijgen. Dit college wil kwetsbare groepen laten opdraaien voor de verliezen bij de Sociale Werkvoorziening.

De SP wil daarom in deze crisistijd meevallende afvalkosten, delen van de opgeheven egalisatiereserves afval en riool en vrijgevallen rioollasten niet teruggeven, maar juist inzetten voor mensen met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Ook stelt de SP voor hergebruik van het Elisabethziekenhuis te onderzoeken waarmee tenminste € 1,5 miljoen aan inrichtingskosten kan worden vrijgemaakt.

Hiermee kunnen getroffen ouders van kinderen met een gedragshandicap weer het leerlingenvervoer krijgen dat dit gemeentebestuur wil wegbezuinigen. Als we schouder aan schouder de klappen opvangen en kwetsbare stadbewoners niet aan hun lot overlaten is er een uitweg. Ook in Amersfoort.