ROOD trekt een kind uit de armoede

6 juli 2012

ROOD trekt een kind uit de armoede

ROOD Amersfoort kind uit de armoede

ROOD Amersfoort, de jongeren van de SP afdeling, hebben actie gevoerd. Dit keer om de aandacht te vestigen op het groot aantal kinderen dat onder de armoedegrens leeft. Hieronder vind je een verslag.

ROOD Amersfoort trek een kind uit de armoede

We hebben met ROOD Amersfoort afgelopen zaterdag 23 Juni weer een actie gehouden. Deze keer hebben we aandacht gevraagd met de actie ‘Trek een kind uit de armoede’. We zijn naar de Varkensmarkt gegaan en hebben daar aandacht gevraagd voor kinderen die in armoede leven in Nederland.

Dit zijn er namelijk meer dan 300.000 op het moment, en als de bezuinigingen zo doorgaan, worden dit er alleen maar meer. Daarom hebben wij de mogelijkheid geboden aan mensen die langs kwamen, om symbolisch een kind uit de armoede te trekken. We hebben ook kinderboeken uitgedeeld aan (ouders met) kinderen, en dit werd heel enthousiast ontvangen.

ROOD Amersfoort kind uit de armoede

Sommige voorbijgangers waren vaak in eerste instantie niet zo geïnteresseerd, maar wanneer we hen benadrukte dat het om kinderen in eigen land ging, kwamen er interessante gesprekken en discussies op gang. Door deze actie hebben we in ieder geval laten zien aan Amersfoort waar de SP o.a. voor staat de komende verkiezingen. Het was in ieder geval een geslaagde actie en krijgt zeker vervolg!