Buurten in Liendert

14 augustus 2012

Buurten in Liendert

SP'ers in gesprek met voorbijgangers

Op zaterdag 11 augustus kleurde de wijk Liendert rood. Diverse SP-ers trokken de buurt in om huis-aan-huis met bewoners te praten, er stond een SP kraam langs de Rietzangerstraat, en er werd gefolderd bij de Lidl en andere winkels.

De aanpak van een harde kern van probleemjongeren in het deel van de wijk Liendert waar we zijn wezen buurten lijkt zijn vruchten af te werpen, volgens de bewoners met wie we gesproken hebben is het merkbaar rustiger geworden, en dat is natuurlijk goed om te horen. Toch zijn er volgens sommige mensen nog wel problemen, zo klagen sommige mensen nog steeds over overlast door jongeren in de nachtelijke uren.

Verder hoorden we van relatief veel mensen dat er is ingebroken in de wijk of dat er pogingen tot inbraak zijn gedaan. Een paar andere punten die nog genoemd zijn is het te hard rijden in de straten, wat opgelost zou kunnen worden door drempels te plaatsen, en overlast van een nog niet goed functionerende riolering.

de SP kraam

Ondertussen werd er bij de Lidl druk geflyerd en hebben we weer heel wat folders met tien vragen aan Emile Roemer uitgedeeld en weer vele gesprekken en discussies met de bewoners van de wijk Liendert gevoerd. Echte politiek bedrijf je toch op straat blijkt keer op keer, en dat werd ook duidelijk gemaakt door een mevrouw die ons vertelde dat ze blij was dat we bij haar op bezoek kwamen, ook al stemde ze zelf geen SP. En zo is het maar net, alleen door met de bewoners van een buurt te gaan praten kom je er achter wat er nu daadwerkelijk speelt in een wijk, en daarom gaat de SP dan ook altijd de buurten in, niet alleen in campagne tijd!

SP'ers in gesprek met voorbijgangers

Tot slot moeten wij hier één van de bewoners van Liendert toch extra nadrukkelijk bedanken. Een meneer was zo enthousiast over onze aanwezigheid dat hij spontaan besloot te helpen en diverse keren langskwam om stapels folders op te halen zodat hij deze in de wijk kon helpen verspreiden. Mensen die zelf spontaan in actie komen, dat zien wij natuurlijk graag als actieve partij!