Bets uit de raad, maar vooraan in de strijd!

8 november 2012

Bets uit de raad, maar vooraan in de strijd!

Na negen jaar namens de SP raadslid in Amersfoort geweest te zijn is Bets Beltman nu raadslid af. Bets heeft deze keuze bewust gemaakt om zich volledig te kunnen richten op het voorzitterschap van de Amersfoortse SP-afdeling. Het verder uitbouwen van de organisatie en de voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 ziet zij als belangrijke aandachtspunten.

Burgemeester Lucas Bolsius roemde afgelopen dinsdagavond haar inzet voor de mensen in de stad, wier belangen zij altijd voorop stelde. Ook vindt zij dat de echte politiek zich buiten de raad afspeelt, namelijk op straat tussen de mensen. SP-fractievoorzitter Ad Meijer wees op de kenmerkende Bets-eigenschappen als bescheidenheid, rationaliteit, nuchterheid en opofferingsgezindheid. Bets Beltman blijft wel in een ondersteunende functie, op een wat grotere afstand, bij het fractiewerk betrokken.

Inmiddels is als opvolger in de raad de ervaren Frits Schoenmaker benoemd. Frits was lang geleden al bij de oprichting van de SP-afdeling in Amersfoort betrokken en is al in meerdere perioden raadslid geweest.