Mogen we even afrekenen?

6 november 2013

Mogen we even afrekenen?

Op maandag 11 november organiseert de SP voor de tweede keer een MKB dag in de Jaarbeurs te Utrecht onder de titel 'Mogen we even afrekenen?'. Zowel SP-leider Emile Roemer als de waarnemend voorzitter van MKB-Nederland Michaël van Straalen zullen de gehele dag aanwezig zijn, evenals SP-Europarlementariër Dennis de Jong en SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen.

Vorig jaar is gebleken dat er een grote behoefte is aan dit soort bijeenkomsten. Hierbij komen een groot aantal praktische zaken aan bod waar MKB'ers tegen aan lopen. Bijvoorbeeld late betalingen door de overheid en grote bedrijven; onmogelijke voorwaarden bij aanbestedingsprocedures; acquisitiefraude via valse facturen en natuurlijk het gebrek aan financieringsmogelijkheden voor het MKB.

De waarnemend voorzitter van MKB-Nederland zal Dennis de Jong hierover aan een kruisverhoor onderwerpen om te kijken wat de SP op dit vlak heeft gedaan. Ook krijgen ondernemers de kans om zich uit te spreken over zaken die zij graag in de komende vijf jaar aangepakt zien worden. Zowel Europese als Nederlandse problemen zullen hierbij aan bod komen, en er wordt ook gekeken wat de overheid aan deze problemen kan doen.

SP-leider Emile Roemer hecht veel belang aan het contact met het MKB. Roemer: ‘Het MKB is ontzettend belangrijk voor de werkgelegenheid in Nederland en Europa. Maatregelen die door deze regering genomen worden werken tot nu toe alleen maar averechts. Ik kom graag naar de ondernemers luisteren en met hen praten over echte oplossingen.’

De bijeenkomst zal plaatsvinden in de Jaarbeurs in Utrecht en duurt van 10.00 uur tot 17.00 uur. Het volledige programma staat hier (pdf).

Bent u MKB ondernemer en wilt u graag deelnemen aan deze MKB dag? Dan kunt u zich aanmelden via www.sp.nl/mkb.