SP in de Neng: Investeer in Hooglandse zorg en niet in Amersfoortse prestige projecten

7 februari 2014

D66, VVD, PvdA en CDA bewezen het
gisterenavond in Dorpshuis de Neng in Hoogland eens te meer: Een echte visie op Hoogland heeft men niet. Waar de één zegt voor de shovels te gaan liggen als Hoogland-West nog meer wordt aangetast (en opmerkt dat eenzelfde standpunt door zijn partij al eerder zomaar is omgedraaid) blijft de ander het dorp volhardend een wijk van
Amersfoort noemen.

In het publiek plaatsgenomen -want slechts D66, VVD, PvdA, en CDA waren uitgenodigd om te debatteren- deed SP lijsttrekker Ad Meijer zijn best om flink wat verfraaiingen van het “eerlijke verhaal” terug te brengen naar de naakte kern.

Ja, de VVD kiest eerder voor asfalt dan voor groen en het CDA heeft vooraan gestaan bij het invoeren en uitvoeren van bezuinigingen op wijkcentra inclusief de Neng.

Voor concrete WMO plannen heeft gemeentebestuur nog niet gezorgd, zeker niet op Hooglands niveau. Duidelijk is wel geworden dat de opgelegde bezuinigingen gewoon worden doorgevoerd, waar Meijer het absoluut niet mee eens is: “Het is een keuze van de politiek om geen geld neer te tellen voor zorg, maar dat te stoppen in prestige projecten en asfalt”.

Hij kreeg de handen op elkaar, dat moet worden gezegd. Maar dat is niet genoeg voor Meijer: “Ik had graag meer de inwoners van Hoogland zelf gehoord, het is leuk dat de Hooglandse politici zeggen dat Hoogland een eigen sfeer heeft, maar ik had graag meer gehoord van de mensen zelf. Ik zoek ze dan ook ongetwijfeld nog op.”

De SP wil meer aandacht voor zorg & welzijn
lees hier meer!