SP op Neptunusplein

15 februari 2014

SP op Neptunusplein

Winkelende inwoners uit de Kruiskamp spraken gisteren op het Neptunusplein met actieve SP-leden en SP-kandidaten voor de gemeenteraad. Uit de gesprekken kwam onder meer naar voren dat bewoners ongerust zijn over de hoogte van de woonlasten en de bezuinigingen op sociale zekerheid en zorg. Ook werd duidelijk dat de mensen hun vertrouwen in de gevestigde politiek verliezen.

SP-lijsttrekker Ad Meijer: "Mensen willen serieus genomen worden. Hun zorgen horen voorop te staan. Nu draait alles om politieke spelletjes en prestigeprojecten terwijl de terechte zorgen van de gewone mensen worden vergeten. Dat moet na 19 maart anders worden. Dat is vandaag weer eens gebleken."

Naast Meijer waren ook de SP-gemeenteraadskandidaten Rob Molenkamp (nr. 3 op de lijst), Sergey van Daalen (nr. 4), Marc Smits (nr. 5) en Bets Beltman (nr. 6) op het Neptunusplein actief.

De SP voert campagne voor een 100% sociaal Amersfoort met meer betaalbare woningen, een betere zorg, serieuze armoedebestrijding en socialere wijken. In deze crisistijd verzet de partij zich daarom tegen de vele prestigeprojecten die Amersfoort tientallen miljoenen euro's gaan kosten.