Even voorstellen: Ad Meijer (1)

18 maart 2014

Even voorstellen: Ad Meijer (1)

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen stellen wij onze kandidaten aan u voor. Deze keer is het de beurt aan onze lijsttrekker zelf, Ad Meijer!

Mijn naam is Ad Meijer. Ik heb 30 jaar bij medische groothandels gewerkt, waarvan 15 jaar als zelfstandig ondernemer. Verder ben ik vader van 4 kinderen (waaronder een tweeling) en woon ik een aantal jaren samen met Marjan.

Al tientallen jaren wordt de solidariteit tussen rijk/arm, jong/oud en ziek/gezond steeds meer afgebroken. Ik ging mij daar door de jaren heen flink aan ergeren. Hoewel ik altijd in politiek geïnteresseerd was en er veel over gelezen en gesproken heb wilde ik hier ook echt iets aan veranderen. Ik wilde dus wat doen en dan ben je bij de SP aan het goede adres.

De SP is de enige partij die solidariteit wil behouden door de maatschappij structureel te veranderen. Bovendien werkt onze partij met en voor mensen. We halen de informatie dus niet alleen uit bergen papier op het stadhuis, maar zoeken ook de mensen zelf op, zodat we van hun horen wat er speelt.

Die aanpak werkt. Bovendien is het fantastisch om zo mensen echt te kunnen vertegenwoordigen. Zo zetten we ons in voor de mensen in Jeruzalem (De Koppel), de mensen van de Weggeeftuin op de Keerkring, maar ook voor de bewoners van Zon & Schild en het Van Randwijckhuis die straks weg moeten uit de instellingen.

Deze verkiezingen zijn van groot belang voor Amersfoort. Het college van VVD, PvdA, GroenLinks en D66 wil miljoenen aan prestigeprojecten als de Westelijke Rondweg en de Kersenbaan uitgeven, maar voor zorg, armoedeaanpak en betaalbare woningen stellen zij veel te weinig geld beschikbaar, terwijl dat juist nodig is.

Daarom zeggen wij: mensen op de eerste plaats en niet die projecten. De huidige gemeenteraad is veel te ver verwijderd van gewone Amersfoorters en neemt dan ook beslissingen die niet in het belang zijn van de meeste Amersfoorters.

Voor mij is erg belangrijk dat de SP een geloofwaardige partij is. Dat betekent niet dat wij nooit concessies zullen doen, maar wel dat wij trouw zullen blijven aan onze ideologie. Als de SP gaat meeregeren, zullen wij niet opeens als een blad aan de boom omdraaien.

Ik denk dat deze stad nu meer dan ooit een betrouwbare sociale partij als de SP nodig heeft.

Reacties

Wijsheid komt met de jaren op gevorderde leeftijd werd ik mij bewust van de sociale SP
Ik heb haar leren kennen en ondervinden werkelijk een partij zonder onderscheid des persoons, betrokken en perspectief gevend ,zonder eigen belang, wordt mens en kies SP alle wijken van Amersfoort