Ledenvergadering kiest nieuw bestuur

9 mei 2014

Ledenvergadering kiest nieuw bestuur

De scholing van Annemarie Mineur begon met een ontzettend verhelderend filmpje over de geschiedenis van de EU (verkorte versie). Daarna ging ze in gesprek met leden, waarbij er duidelijk werd gemaakt waarom een stem op de SP een stem tegen deze EU is. Samenwerking tussen landen kan natuurlijk heel goed zijn, maar wij willen zelf de baas blijven over onze zorg, het onderwijs, de pensioenen en de sociale zekerheid.

Na de pauze werden het vertrekkend raadslid Frits Schoenmaker en de terugtrekkende voorzitter Bets Beltman in het zonnetje gezet. Hierbij kregen ze, naast veel lof, een prachtige zilveren kei-speld als dank voor de vele jaren van grote inzet. Als laatste werd de uitslag bekend gemaakt van de verkiezing voor het nieuwe bestuur. Voorzitter Bets Beltman is vervangen door Marc Smits. Organisatie secretaris Marijke Jongerman heeft een stapje opzij gedaan vanwege de drukte als nieuw raadslid en is vervangen door Bob van Ravensberg. Verder is het team versterkt door Hugo Kruyt. "Heel veel mensen komen in de problemen door de botte bezuinigingen van het kabinet. De mensen in de sociale werkplaats raken hun baan kwijt, zieken hun zorg en een betaalbare woning is bijna niet meer te vinden. Het nieuwe college in Amersfoort doet niets voor deze mensen.

Voor veel mensen is de SP de laatste hoop in de strijd tegen deze afbraak. Wij zullen dit vertrouwen waar moeten maken. Het nieuwe bestuur en de leden zijn er klaar voor. Samen gaan wij het verzet tegen de afbraak organiseren", aldus de kersverse voorzitter Marc Smits.

De CDA spreekt over rentmeesterschap en naastenliefde
De SP over Menselijke waardigheid en Solidairiteit
In feite dezelfde waarde het verschil is de uitoefening van deze waarden in de praktijk