SP start petitie tegen afschaffing huishoudelijke zorg

2 juni 2014

SP start petitie tegen afschaffing huishoudelijke zorg

De SP Amersfoort is een petitie gestart tegen de plannen van het college om de huishoudelijke zorg per 2017 af te schaffen. Via amersfoort.sp.nl kunnen Amersfoorters die de thuiszorg willen behouden hun handtekening zetten of handtekeningenlijsten op papier aanvragen.

“De afschaffing van de huishoudelijke zorg is kortzichtig en asociaal. Mensen zullen vereenzamen, vervuilen en verarmen. Wij roepen alle mensen die voor het behoud van de thuiszorg zijn hun handtekening te zetten. Want een stad zonder thuiszorg is een stad zonder hart”, aldus Ad Meijer, fractievoorzitter van de SP Amersfoort.

De komende tijd zal de SP overal in de stad te vinden zijn om het verzet tegen de afbraak van de thuiszorg te organiseren. “De gevolgen van de afschaffing zullen enorm zijn. Duizenden mensen raken hun zorg kwijt en honderden mensen hun baan. De plannen worden op 10 juni, 17 juni en 8 juli in de gemeenteraad besproken. Wij roepen iedereen op die voor het behoud van de thuiszorg is om naar het stadhuis te komen en te laten zien dat wij deze aanval op de beschaving niet accepteren”, aldus Meijer.

Teken hier de petitie.

Thuiszorg moet blijven.

Mag de gemeente dit wel afschaffen, hoe zit dat met die zorgplicht? Dan mag de burger ook plichten verzaken als wij op deze manier het goede voorbeeld krijgen!!

Schandalig

Zelf regelen, maar hoe en waar? Is het de bedoeling dat de huidige huishoudelijke hulpen van de Thuiszorg als "zwarte werkster" de ouderen gaan helpen? De ouderen hebben recht op een organisatie waar ze betrouwbare hulp kunnen krijgen, waarbij ervoor wordt gezorgd dat er vervanging komt bij eventuele ziekte en vrije dagen van de hulp. Oudere mensen hebben regelmaat nodig om zolang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven wonen.

Nu is het Amersfoort, en daar zal het niet stoppen.
Vandaar en niet alleen daarom, teken.

Inderdaad, juist in deze periode waarin verzorgingshuizen sluiten, nu ouderen maar ook andere groepen mensen met beperkingen zo lang mogelijk zelfstandig moeten wonen, kun je deze basiszorg niet afschaffen!

schandalig de mensen die het nodig hebben worden weer genaaid

Wat moet er met de zieke mensen gedaan worden als ze niet meer hulp van ons krijgen. Er zijn cliënten die ziek en echt zo ziek zijn dat als wij er niet komen schoonmaken ze vervuilen en komt dan de minister of de wethouder of burgemeester daar schoonmaken. Het is gewoon een schande dat oudere mensen die ons land na de 2e wereld oorlog hebben opgebouwd zo worden behandeld door dehoge heren en dames.

Als medewerker in de thuiszorg wordt ik veel te vaak geconfronteerd met de gevolgen van de, vooral door het huidige kabinet in gang gezette afbraak van de zorg voor ouderen. Met het grootste gemak worden onze ouders en grootouders die veelal de beruchte hongerwinter tijdens de laatste wereldoorlog
hebben doorstaan door Schippers, Rutte,en companen vandaag een zorgwinter ingestuurd.
Met de zeer schrijnende gevolgen voor de hele samenleving heeft men in Den Haag niets te maken. Mijn idee is dat als Opoe Rutte incontinent, immobiel, dement en eenzaam dreigt te worden er van rijkdomwege een suite zal worden afgehuurd en kostbaar particulier personeel zal worden ingezet. Opoe Schippers of die ouwe van van Rijn zal het evenmin aan ook maar iéts ontbreken. Al deze besluiten worden ook zonder blikken of blozen verdedigd door lui als Schippers. Helemaal stuitend is dat de ramp met de MH17 wordt misbruikt om aan te tonen dat wij zulk een fantastische premier hebben om van de andere "rouwende politici" maar te zwijgen. In dit land heeft zo ongeveer elke woonplaats een nieuwe rampplek. Hier in Hilversum heet dat Zuiderheide. Ik ben trots op mijn keuze om voor een schandalig laag salaris dit werk voor bejaarden te doen en schaam mij zeer diep nederlander te zijn.

Geen commentaar

Het enigste verzorgingshuis op ons eiland moet sluiten,we zijn ten einde raad,dit mag en kan toch niet gebeuren?

Zorg beter voor onze ouderen. Verpleeghuizen moeten niet dicht en de thuiszorg moet blijven, zelfs beter worden.

we worden met de rug tegen de muur gezet door dit kabinet. Wie zegt dat mensen langer thuis willen blijven terwijl ze zorg nodig hebben dat hebben ze in den haag zelf verzonnen. Mijn idee is dat als Opoe Rutte incontinent, immobiel, dement en eenzaam dreigt te worden er van rijkdomwege een suite zal worden afgehuurd en kostbaar particulier personeel zal worden ingezet. Opoe Schippers of die ouwe van van Rijn zal het evenmin aan ook maar iéts ontbreken.Nee er word goed aan hun zelf gedacht op welke manier dan ook ze zorgen er wel voor dat de de middenklasse en ouder de rekeningen moeten betalen maar zelf hebben daar geen last van.ik schaam me diep om Nederlander te zijn die zo met ouderen omgaan en miljoenen in bodemloze putten gooien .In Griekenland gaan ze met 55 jaar met pensioen hier met 67 jaar dat is een verschil van maar liefst 12 jaar.als je bijna 50 jaar gewerkt hebt word je nog gestraft want als je 65 jaar word moet ik mijn geval 6 maanden op AOW wachten dat is toch niet normaal terwijl ik er altijd wel voor betaald heb.

Het geld gaat naar verkeerde zaken, niet naar de werkvloer!

ze zijn verkeerd bezig in den Haag

Oké, als wij ouderen dan geen menselijke zorg kunnen krijgen omdat er zo nodig bezuinigd moet woren en de managers van verzorghuizen het voor de zorg bestemde bedrag eerst even afromen voor hun dikke salarissen, laat de overheid dan anderszins wat meer barmhartigheid tonen.
Wees wat guller met euthanasie. Of moeten we dat ook al zelf bedenken. Een ander idee: ontsla eens een aantal managers, sinds die hun intrede deden in de maatschappij, bedachten ze - in hun onkunde - de meest waanzinnige karweitjes voor medewerkers die al jarenlang hun beroep uitoefenden zonder lijsten en dagrapporten. Het zijn de managers die, om zichzelf en hun salaris waar te maken, de zorg om zeep hebben gebracht, meer nog dan de bezuinigingen.

Ik vraag mij af of wij hier met mensen te maken hebben,deze democratische gekozen roofridders.Zelf aan alles niets te kort,alles betaald door arme mensen die van hun armoede belasting moeten betalen,Alle betuurders met midden en hogere inkomsten afschaffen.