SP ledenavond met Tjitske Siderius

3 november 2014

SP ledenavond met Tjitske Siderius

Op woensdag 29 oktober was er in “de Moed” een avond waar leden alles te weten konden komen over de SP. Hoe krijgt de SP de Brabanthallen vol? En hoe kan een afdeling zich verzetten tegen de kaalslag in de zorg? Dat soort vragen werden beantwoord.

Tweede kamerlid Tjitske Siderius kon alle vragen beantwoorden over de landelijke koers van de SP. Siderius legde uit hoe er in Den Haag gestreden wordt tegen de groter wordende tegenstellingen en vroeg zelf ook aan de zaal wat er nu in de samenleving merkbaar is van het neoliberale beleid van de afgelopen jaren.

Natuurlijk ging het niet over de landelijke politiek alleen. Afdelingsvoorzitter Marc Smits kon alles vertellen over hoe de SP in Amersfoort te werk gaat. Met acties voor de thuiszorg, voor fatsoenlijk huren of bijvoorbeeld voor een pinautomaat Hoogland gebeurt er genoeg.

Zowel Smits als Siderius benadrukte dat actieve leden het kloppend hart zijn van een goede SP. Zonder hen bereiken we de thuiszorgmedewerkers, huurders en andere mensen die ons goed kunnen gebruiken niet.

Na afloop werd er nog na gekletst en wat gedronken om elkaar beter te leren kennen. Mocht je deze kans gemist hebben maar wil je toch ook meer weten van de SP. Neem gerust contact met ons op. Via de contactpagina vind je makkelijk manieren om ons alsnog te bereiken.