Bewoners Hooglanderveen: "Pinautomaat moet terug!"

15 december 2014

Bewoners Hooglanderveen: "Pinautomaat moet terug!"

Een overgrote meerderheid van de bewoners van Hooglanderveen wil de pinautomaat in het dorp terug. Daarom overhandigt een groep bewoners, samen met de SP Amersfoort, dinsdagavond ruim 300 handtekeningen aan wethouder Buijtelaar.

De bewoners van Hooglanderveen tekenden massaal voor de pinautomaat in het dorp. Bets Beltman van de SP Amersfoort : ‘De pinautomaat was een belangrijke voorziening in Hooglanderveen. Voor veel ouderen en mindervaliden is het een serieus probleem dat zij nu niet meer zonder hulp aan geld kunnen komen. Ook is er de vrees dat dit het begin is van een verdere afbraak van andere lokale voorzieningen.’

De SP wil dat de wethouder de belangen van de bewoners serieus neemt en in actie komt: ‘Alle betrokken partijen wijzen naar elkaar en daar moet een eind aan komen. De pinautomaat is voor de inwoners van Hooglanderveen een belangrijke voorziening. De wethouder kan niet weg blijven kijken en moet ingrijpen. Hij dient er voor te zorgen dat de partijen tot een oplossing komen en mogelijke problemen wegnemen zodat er in 2015 weer gepind kan worden in Hooglanderveen.’