Aftrap SP-Statencampagne met Emile Roemer

2 februari 2015

Aftrap SP-Statencampagne met Emile Roemer

Foto: SP

Op zaterdag 7 februari trapt de SP haar campagne voor de Utrechtse Provinciale Staten feestelijk af, met Emile Roemer en lijsttrekker Ad Meijer. Dit zal gebeuren vanaf 14.30 uur in club Five in Amersfoort (Lavendelstraat 9). Deze happening is voor iedereen gratis toegankelijk.

Omdat de Eerste Kamer gekozen wordt door de leden van de Provinciale Staten, hebben deze verkiezingen een grote impact op de landelijke politiek. Wat de SP betreft zijn de Statenverkiezingen hét moment om af te rekenen met het kabinet.

Roemer: "Voor de kerst hebben we gezien wat er gebeurt als het kabinet de meerderheid in de Eerste Kamer verliest. Slechte voorstellen - zoals het beperken van de vrije artsenkeuze - gaan dan niet door. En andersom. Goede voorstellen - zoals het verlagen van topinkomens in de publieke sector - worden ondanks een tegenstem van de VVD tóch aangenomen."

In de provincie Utrecht zal de SP zich inzetten voor: meer banen, met name voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt; goede voorzieningen voor bus en fiets, als alternatief voor de auto; betaalbare en energiezuinige huur- en koopwoningen; behoud van voorzieningen (en dus leefbaarheid) in kleine kernen; verduurzaming, natuurbehoud en dierenwelzijn.

Lijsttrekker Ad Meijer: "Het roer moet om en daar kan de Provincie een rol in spelen. Door nu eindelijk eens te kiezen voor de mensen die de hardste klappen hebben gekregen."

De nationale dimensie, die het provinciale karakter van de verkiezingen overschaduwt, zit Meijer geenszins in de weg. Integendeel; het maakt hem extra gemotiveerd om deze verkiezingen te winnen: "Wij kunnen, nee we moeten het verschil maken, om het kabinet de meerderheid in de Eerste Kamer te ontnemen en voor een ander geluid in de Staten!"

Locatie: Club Five, Lavendelstraat 9, Amersfoort

Start datum/tijd: 07-02-2015 14.30
Eind datum/tijd: 07-02-2015 16.00

Een prima verzorgde, hartverwarmende bijeenkomst
op een niet te koude zaterdagnamiddag.
Dit belooft veel goeds voor de inzet van zeer betrokken
SP-leden en belangstellenden. Bedankt