Ad Meijer opent Museum van de ongelijkheid

2 maart 2015

Ad Meijer opent Museum van de ongelijkheid

Foto: SP Amersfoort

Op zondag 1 maart opende Ad Meijer, SP-lijsttrekker voor de provinciale staten, in de Amersfoortse Kamperbinnenpoort het Museum van de ongelijkheid. Dit eendagsmuseum was een roep om aandacht voor de toenemende ongelijkheid in Nederland tussen rijk en arm. De SP toonde in dit museum aan dat dat deze ongelijkheid niet nodig is en dat er wel degelijk alternatieven zijn voor een eerlijke verdeling van de welvaart.

Foto: SP Amersfoort
SP-lijstrekker Ad Meijer: "Nederland is een mooi en rijk land. Met verschillende mensen, maar ook met grote verschillen. Voor mij is het belangrijk dat we aan een samenleving werken waar iedereen gelijke kansen heeft. Niet omdat alle mensen hetzelfde moeten zijn, maar wel omdat álle Nederlanders recht hebben op loon naar werken en een eerlijke kans om het beste van het leven te maken. Dat vraagt om politiek die niet wegkijkt van grote verschillen, maar juist om politiek die deze verschillen wil aanpakken."

Foto: SP Amersfoort
Daarom deelden de SP'ers dropsleutels uit met verkiezingsprogramma's. De SP is immers de sleutel tot een eerlijke verdeling. Ook werden de vele geïnteresseerde Amersfoorters rondgeleid in het museum. De toenemende kloof tussen rijk en arm, de alternatieven die er wel degelijk zijn en de kans om op 18 maart af te rekenen met provinciale en landelijke bestuurders die lak hebben aan deze verschillen werden in het museum met woord en beeld tentoongesteld.