Thuiszorgers delen grote oren uit aan coalitie

14 oktober 2015

Thuiszorgers delen grote oren uit aan coalitie

Foto: Sergey van Daalen

Afgelopen dinsdagavond heeft een groep thuiszorgmedewerkers samen met de SP Amersfoort grote oren uitgedeeld aan voorzitters en woordvoerders zorg van de PvdA, D66, ChristenUnie en VVD fracties. Drie weken geleden kwamen de thuiszorgmedewerkers naar het stadhuis om de gemeenteraad in te lichten over de reële problemen die door hun beleid ontstaan, maar kwamen er achter dat de coalitiepartijen doelbewust niet bij de vergadering aanwezig waren.

Foto: Sergey van Daalen
Pascalle de Graaf, thuiszorgmedewerker en lid van het actiecomité had geen goed woord over de afwezigheid van de coalitiepartijen: "Wij zijn naar het gemeentehuis gekomen om te vertellen welke problemen thuiszorgmedewerkers en cliënten ondervinden door de botte bezuinigingen. Dat een groot deel van de gemeenteraad niet op komt dagen om te luisteren vinden we respectloos. Om duidelijk te maken dat er serieus naar ons moet worden geluisterd geven we hen nu grotere oren."

Foto: Sergey van Daalen
De thuiszorgers eisen dat het college respect toont voor het werk dat ze doen. Daarbij hoort dat de gemeente genoeg geld voor goede thuiszorg vrijmaakt. "Door het beleid van de gemeente Amersfoort worden mijn collega's de armoede ingedrukt. Daarnaast krijgen wij minder tijd per cliënt, zodat we meer zwaar werk moeten doen. Steeds meer thuiszorgers krijgen daardoor lichamelijke klachten. Zolang de raadsleden blijven wegkijken voor de problemen, zullen wij steeds harder roepen dat Amersfoort moet investeren in een goede thuiszorg", aldus Pascalle de Graaf