Amersfoort moet de noodklok luiden voor thuiszorg!

27 november 2015

Amersfoort moet de noodklok luiden voor thuiszorg!

Foto: SP Amersfoort

De SP in Amersfoort wil dat het stadsbestuur bij staatssecretaris Van Rijn de noodklok luidt voor de thuiszorg. Vandaag werd bekend dat de zorgorganisatie TSN uitstel van betaling heeft aangevraagd. SP-fractievoorzitter Ad Meijer: “De problemen bij TSN bedreigen landelijk duizenden banen van thuiszorgwerkers en brengen tientallen duizenden cliënten in onzekerheid. In Amersfoort krijgt meer dan de helft van het totaal aantal cliënten thuiszorg van TSN. Dit is onacceptabel.”

De bezuinigingen in de zorg zijn, volgens de SP, de grote oorzaken van het dreigende faillissement. “Los van de kritiek die de SP in Amersfoort op de zorgaanpak van het college heeft staat voorop dat Van Rijn miljoenen heeft bezuinigd op de thuiszorg. Gemeenten krijgen daardoor minder geld voor thuiszorg met alle gevolgen voor de cliënten en werknemers van dien. De tijd voor stille diplomatie richting staatssecretaris Van Rijn is voorbij, gemeenten moeten nu de noodklok luiden”, aldus Meijer.

De SP heeft inmiddels de toekomst van de thuiszorg in Amersfoort en de werkgelegenheid in deze sector naar aanleiding van deze nieuwste ontwikkelingen bij TSN in de gemeenteraad geagendeerd.