Amersfoort moet kiezen voor buurtzorg!

10 februari 2016

Amersfoort moet kiezen voor buurtzorg!

Foto: Sergey van Daalen

Wethouder Imming moet alles op alles zetten om Buurtzorg de activiteiten van TSN over te laten nemen. Dat zegt SP-fractievoorzitter Ad Meijer. ‘Nu TSN failliet dreigt te gaan is het in het belang van de cliënten en medewerkers dat Buurtzorg een kans krijgt.

Foto: Sergey van Daalen
Dinsdagavond boden thuiszorgmedewerkers samen met de SP een fotocollage aan. In een korte tijd gingen tientallen mensen op de foto met de eis ‘Red de Thuiszorg, Amersfoort grijp in’. De aanwezige TSN-medewerkers vroegen wethouder Imming om zich in te zetten voor het behoud van hun baan en arbeidsvoorwaarden. Wat de thuiszorg medewerkers betreft moeten cliënten hun vertrouwde hulp behouden.

Ad Meijer: ‘De medewerkers hebben vandaag weer laten zien dat zij grote steun krijgen uit de stad. Wethouder Imming heeft twee weken geleden toegezegd in de geest van de eisen te handelen. Nu breekt het moment aan om haar aan deze toezegging te houden en de thuiszorg in Amersfoort fatsoenlijk te regelen.’

Reacties

En 32,5 miljoen voor verbouwing v/h gemeentehuis, omgekeerd huisvuil scheiden project Nieuwland, Westelijke rondweg “de Westtangent” enz enz... het mag wat kosten, maar fatsoenlijke thuiszorg in Amersfoort? Who cares, de gemeenteraad iig niet!!!