Super Zaterdag groot succes: Grote steun voor Nationaal Zorgfonds

18 april 2016

Super Zaterdag groot succes: Grote steun voor Nationaal Zorgfonds

Foto: Sergey van Daalen

Afgelopen zaterdag gingen 60 SP’ers het Soesterkwartier in. Op deze Super Zaterdag was SP-Kamerlid Renske Leijten samen met SP-leden uit de provincies Utrecht en Flevoland naar Amersfoort gekomen om met Amersfoorters in gesprek te gaan over het voorstel voor een Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico.

Foto: Sergey van Daalen
SP-Fractievoorzitter Ad Meijer merkte dat er grote steun was onder de Soesterkwartierders: ‘Elk jaar maken de zorgverzekeraars ruim een miljard euro winst. Dit geld wordt dus niet besteed aan goede zorg, maar verdwijnt in de zakken van de vier grote verzekeraars. Daar bovenop besteden de zorgverzekeraars 500 miljoen euro per jaar aan reclame. En wanneer u ziek bent krijgt u een boete van 385 euro door het ‘eigen risico’. Veel mensen zijn dit zat en vinden dat het anders moet.’

Foto: Sergey van Daalen
De SP stelt daarom voor om een nationaal zorgfonds in te voeren zonder eigen risico. Meijer: ‘Het is  tijd voor één nationaal zorgfonds. Zonder onnodige bureaucratie en kostenverhogende concurrentie. Zonder geldverslindende reclame en zonder torenhoge salarissen voor zorgbobo’s. En we schaffen het eigen risico van 385 euro af, want dat weerhoudt mensen van naar de dokter gaan. Ziek zijn is geen keuze.’

Binnenkort wordt er een zorgbijeenkomst gehouden in Amersfoort. Bent u geïnteresseerd? Mail dan naar amersfoort@sp.nl en we nemen contact met u op.

Reacties

hallo met tom , steun jullie bijzonder!, het ligt in mijn hart omdat ik ook chronisch ziek ben , heb nog geen pakket infopakket gekregen van nat. zorgf. ,jullie zijn hard bezig ! HEEL GOEDE ZAAK ;!

Hele goede en nodige actie, de tandarts is voor velen ook een probleem en gaan daarom ook niet meer omdat het vaak
duizenden kost.
Een droom van velen als we weer onbezorgd naar de tandarts kunnen.

Geld voor de zorg en niet bobo,s

Ik ben helemaal voor het Nationale zorgfonds. Maaar....weten al die mede enthousiastelingen wel dat de SP veel leden heeft die tegen de complementaire zorg zijn? En tegen het geen BTW betalen van de consulten bij wat men ook wel noemt alternatieve geneeskunde? N.a.w. dat zij vinden dat je voor bijvoorbeeld een acupuncturist 21% BTW moet betalen en voor een arts niet? Waar zijn de voorwaarden die het Nationaal zorgfonds zou willen zien?

Het moet niet nog gekker worden met die zorgkosten.Ben VGZ best verzekerd,dus de beste vergoeding ook voor de tandartskosten-betaal al 20 jaar deze hoge premie-Nu was er de noodzaak om mijn gebit te completeren.Er moesten 2 implantaten geplaatst worden€1859,96.Dan komt daar de protese-brug nog bij 3kiezen €1768,22 totaal plaatje €3628,82. Er kunnen maximaal €2000,maximaal vergoed worden door VGZ maar wel over 2 jaar verdeeld (het duurt dus 18 maanden voor ik weer normaal kan kauwen)moet als nog €1628.82 uit eigenzak betalen als gepensioneerde.Heb ook geen pensioen v.d.gemiddelde gepensioneerde!!(statistische lulkoek)

Ben iemand met een ruim zelfdenkendvermogen, maar naar gelang deze geleverde diensten(PRAKTISCHE UITVOERING /VERRICHTTE HANDELINGEN/TIJDSDUUR MET PEPERDURE HULPMIDDELEN)bevangt me zeersterk het gevoel gelijk met de zorgverzekeraar te zijn opgelicht,misbruikt voor de zelfverrijking van aandeelhouders in laatst genoemde sectoren,
Net als bij de pharma-industrie worden hier woeker winsten gemaakt!!!
Wordt tijd dat ook deze beroepsgroep op het matje wordt geroepen!!!

steun doelstellingen van harte! Heb thans geen inzicht via zorgverzekering of artsen de juiste rekening heffen of maar iets opmaken 0m te kunnen graaien.

Ik hoop zo dat het doorgaat. Gezondheid is niet te koop zeggen ze, maar het begint er op te lijken dat die slogan voor een deel achterhaald is. Het deel dat wel te koop is is niet voor iedereen maar vooral voor mensen met een dikke beurs. Het recht op behandeling en verzorging bij ziekte
zou voor iedereen gelijk moeten zijn.

Hallo een tip:
Kunnen jullie geen reclame maken bij bijv: RTL late night!
En nog meer de landelijke publiciteit zoeken via tv!
Ik hoorde van jullie actie toevallig via mijn schoonzusje en was meteen heel enthousiast.
Veel succes met jullie actie! Hoe sneller dit komt des te beter!!!!

Helemaal eens met Hans.
Zoveel mogelijk bekent maken op TV in veel bekeken programma's, dagbladen, magazines.
Handtekening acties laat maar weten ik doe mee om die idioterie zoals het nu is te doorbreken.

Meer reclame maken op tv en hopelijk komt er snel de nationale zorgverzekering

Nou dit is nou eens `n geweldig initiatief, dit zorgfonds zou er eigenlijk morgen al moeten zijn. Daar kan toch niemand problemen mee hebben ( buiten dan de zakkenvullers van de verzekeraars) maar daar hoeft men geen rekening meer mee te houden, die zijn toch al binnen. Zulke moeten ze eigenlijk uitsluiten van het zorgfonds maar ja `t is dan voor iedereen he.
Ik hoop dat het voor elkaar komt en dat dan ook de lagere inkomens `n behoorlijke verzekering hebben.

Moet voor iedereen toe gangkelijk zijn

Geweldig initiatief en hoop dat het geld gebruikt wordt waar het voor bedoeld is.
Weg met de zorgtoeslag en eigen risico, wat een onzin.

40 jaar gewerkt. sinds 5 jaar met pensioen.Alleenstaand
een pensioenuitkering van 120.00 euro p.m..
sinds 1986 2x jodiumkuur gehad voor de schildklier.
werkt dus niet meer, wel altijd door gewerkt.
sinds 1984 gescheiden 2 kinderen opgevoed met
met dubbel werken. nu kan ik mijn medicijnen niet
meer betalen, de Thyrax is uit ded handel genomen. sinds eind 2015 vele andere medicijnen gekregen.
maar niets hekpt. onnodige kosten !