SP Amersfoort steunt "De War"!

10 oktober 2016

SP Amersfoort steunt "De War"!

Foto: Ad Meijer

Gisteren heeft de SP in Amersfoort haar bijdrage geleverd aan de voorbereiding van de demonstratie, die komende dinsdag om 18.30 u bij het gebouw van de War, Geldersestraat 6, begint en eindigt op het stadhuis, waar die avond in de gemeenteraad over de toekomst van De War wordt gesproken.

Sinds 2002 is De War actief in het vroegere gebouw van Warner & Jenkinson langs de Eem. Op een unieke manier brengen de gebruikers kunst, cultuur, duurzaamheid en wetenschap. Niet voor niets. Voor het gebruik van het pand wordt keurig betaald. Toen de gemeente dit stuk grond wilde verkopen heeft De War een goed onderbouwd bod gedaan. Maar dit college van B&W wil financieel het onderste uit de kan.

Foto: Ad Meijer
Net als destijds bij de Weggeeftuin werd er door wethouders niet gekeken naar wat dit schitterende initiatief op die plek oplevert, maar naar de euro's van de hoogste commerciële bieder. Dom en kortzichtig! Vooral partijen - als D66 - die altijd de mond vol hebben over "burgerinitiatieven" en "eigen verantwoordelijkheid van burgers" laten, als het op concrete daden aankomt, initiatiefnemers keihard vallen om maar geen ruzie te krijgen met de kleinste coalitiepartij: de VVD, die initiatieven als De War maar grote onzin vindt.