De stem van de Vlinderbuurt!

25 februari 2017

De stem van de Vlinderbuurt!

Foto: Bob van Ravensberg

Zaterdagmiddag is de SP met de klopclub langs de deuren gegaan in de Vlinderbuurt. De klopclub van de SP Amersfoort is inmiddels al meer dan een jaar actief en gaat wekelijks een buurt in om te onderzoeken wat er leeft onder de bewoners. Ook in campagne-tijd zit de klopclub natuurlijk niet stil, en gingen we met bewoners in gesprek over de vraag of ze wel of niet gaan stemmen op 15 maart.

Wat uit de gesprekken onder andere naar voren kwam is dat veel mensen het niet eens zijn met het beleid van de afgelopen jaren. Zorg, ouderen, hoge huren, het zijn allemaal onderwerpen die we voorbij hoorden komen. Dit zagen we ook terug in de sympatie voor de SP die we aantroffen in de buurt, want veel mensen waar we mee spraken wisten al dat dit onderwerpen zijn waarvoor de SP zich hard maakt. Maar weinig mensen in de buurt lijken op de zittende partijen te gaan stemmen.

Foto: Bob van Ravensberg
Ons hoofddoel deze middag was om mensen toch vooral te overtuigen sowieso te gaan stemmen. Want teveel mensen zijn het vertrouwen in de politiek kwijt en stemmen niet langer, terwijl ze daarmee alleen de zittende partijen maar in de kaart spelen. We hebben goede hoop dat sommige mensen die we gesproken hebben hier nu toch anders over zijn gaan denken!

Zo was ook dit weer een geslaagde klopclub middag met vele boeiende gesprekken. Lijkt het je ook leuk om eens mee te gaan en wil je ook graag bijdragen aan het aanpakken van problemen in de buurten in Amersfoort? Neem dan contact met ons op, we laten je graag een keer zien hoe dat werkt!