Ad Meijer verlaat Amersfoortse gemeenteraad

20 april 2017

Ad Meijer verlaat Amersfoortse gemeenteraad

SP-Raadslid Ad Meijer zal begin mei de Amersfoortse gemeenteraad verlaten. Hij wordt door de SP Flevoland voorgedragen als nieuwe gedeputeerde. Meijer: 'Met pijn in het hart verlaat ik Amersfoort. Het was een grote eer om hier volksvertegenwoordiger te zijn. Samen met een geweldig team heb ik gestreden voor goede zorg, genoeg betaalbare woningen en een groene stad. In Flevoland ga ik door met bouwen aan een menselijke en sociale samenleving.'

Onder leiding van Meijer behaalde de SP Amersfoort in 2014 het beste verkiezingsresultaat ooit. SP-bestuurslid Bob van Ravensberg: 'Ad liep voorop in de strijd voor sociale verandering. Hij knokte samen met de bewoners van Zon&Schild voor het behoud van de terreinwoningen. Hij stond zij aan zij met thuiszorgmedewerkers en cliënten toen velen hun werk of zorg dreigden te verliezen. Hij was een van de drijvende krachten achter de actie om de weggeefwinkel te behouden. We bedanken Ad voor zijn jarenlange inzet en wensen hem het allerbeste in Flevoland.

Ad Meijer zal worden opgevolgd door Bets Beltman.