Marc Smits gekozen als lijsttrekker SP

13 juli 2017

Marc Smits gekozen als lijsttrekker SP

Marc Smits is de lijsttrekker van de SP voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.  Dat hebben de Amersfoortse SP-leden op een ledenvergadering besloten. Smits: 'Mijn handen jeuken om samen met Amersfoorters te bouwen aan sociale verandering die zo hard nodig is. Samen bouwen we aan een stad waar je kunt rekenen op fatsoenlijke zorg, op een betaalbaar huis en een veilige en leefbare wijk. Een stad waar de inwoners niet worden geschoffeerd,  maar zeggenschap krijgen over hun buurt. Na de kaalslag van de afgelopen jaren is het tijd voor de inhaalslag.'

Een sterke SP is volgens Smits nodig om te zorgen voor een politieke koerswijziging. 'Amersfoort is een stad met een hart, maar het college heeft het hart laten bloeden. Het is de gemeente die keer op keer geld over de balk smijt voor mislukte projecten en die tegelijkertijd mensen niet de huishoudelijke zorg geeft die ze nodig hebben. Het is schrijnend om te zien dat er in de afgelopen jaren méér mensen naar de voedselbank moesten en dit college tegelijkertijd de peperdure renovatie van het stadhuis er gewoon doordrukt. Het is onbegrijpelijk dat een betaalbaar, goed onderhouden huis voor veel Amersfoorters nog steeds een droom is. Ik kan niet uitleggen dat er duizenden bomen verdwijnen voor de peperdure Westelijke Ontsluiting terwijl we juist moeten investeren in groen en natuur in de stad.'

In het najaar presenteert de SP de volledige kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma. Smits: 'Wij zullen laten zien dat er een alternatief mogelijk is. Tot de verkiezingen zullen wij met duizenden Amersfoorters spreken en samen met hen optrekken om te laten zien dat een sociale, groene en rechtvaardige stad mogelijk is.'